Kisah Ki Mas Tanu ini mengingatkanku pada drama bridal mask, tapi bedanya ki mas tanu tidak memakai topeng untuk membela bangsanya. Sosok ki mas tanu ini mejadi kontraversial dikalangan rakyat maupun kompeni. awalnya dia adalah seorang yang sangat setia pada kompeni, dengan pangkatnya letnan. akan tetapi semuanya berubah ketika banyak hal menyadarkan dirinya agar berjuang untuk rakyatnya sendiri. Inilah kisahnya.....^^ (masih bisa ga ya bahasa sundanya.....:D)
Selasa, 19 Juni 2012
Romantika Ki Mas Tanu
Kisah Ki Mas Tanu ini mengingatkanku pada drama bridal mask, tapi bedanya ki mas tanu tidak memakai topeng untuk membela bangsanya. Sosok ki mas tanu ini mejadi kontraversial dikalangan rakyat maupun kompeni. awalnya dia adalah seorang yang sangat setia pada kompeni, dengan pangkatnya letnan. akan tetapi semuanya berubah ketika banyak hal menyadarkan dirinya agar berjuang untuk rakyatnya sendiri. Inilah kisahnya.....^^ (masih bisa ga ya bahasa sundanya.....:D)
Paguneman Tanujiwa 
Jeung Haji Prawatasari
RÉGENT atawa Bupati Tanujiwa 
timbul sipat héroikna dina ngabéla bangsa, sanggeusna didatangan ku Haji
 Prawatasari ka markasna di Kampung Baru. Harita inyana keur reureuh di 
kamarna, ujug-ujug ngabedega Haji Prawatasari, teuing ti mana asupna. 
Tanujiwa rada geumpeur sabab geus kadéngé béja yén pangagung pribumi anu
 biluk ka Kumpeni mah, pasti dipaténi.
Regent atau bupati Tanuwijaya timbul sifat heroiknya untuk membela bangsa, setelah didatangi oleh Hahi Prawatsari ke markasnya di kampung baru. waktu itu dia sedang beristirahat dikamarnya, tiba-tiba datang haji prawatasari, tidak tahu dari mana datangnya. Tanuwijaya sedikit takut karena terdengar kabar bahwa pribumi yang membela kompeni pasti akan dibunuh.
Tapi tétéla Haji Prawatasari nyulundup ka jero kamar Tanujiwa sacara demit, lain rék ngakalakeun jiwana.
“Andika
 boga kakuatan pikeun buméla ka bangsa sorangan, lamun mah enya andika 
cicing di dieu maksudna keur kapentingan bangsa sorangan,” saur Kangjeng
 Haji. Ki Mas Tanu acan leungit geumpeurna. Manéhna masih kénéh mikir, 
kumaha carana Haji Prawatasari bisa nyulusup ka jero kamar, padahal di 
éta lingkungan rajeg nu jaga. Jadi, lamun mah Haji Prawatasari niatna 
rék ngakalakeun, geus moal bisa kumaha.
Akan tetapi Haji Prawatasari menyelundup kedalam kamar Tanuwijaya secara hantu, bukan untuk menghilangkan nyawanya. "Kamu memiliki kekuatan untuk membela bangsa sendiri, jika memang kamu berada disini maksudnya untuk kepentingan bangsa sendiri." kata kanjeng haji. ki mas tanu belum hilang rasa takutnya, dia masih terus berpikir, bagaimana caranya haji prawatasari bisa menyelusup kedalam kamarnya, padahal dilingkungannya banyak yang menjaga. jadi, jika haji prawatasari niatnya untuk mengalahkannya, dia tidak bisa berbuat apa-apa.
“Kumaha,
 sanggup teu bajoang jang kapentingan Sunda tapi moal nampa pamulang 
tarima, kajaba pangjejeléh jeung panghina?” saur Kangjeng Haji deui.
"Bagaimana, sanggup tidak berjuang untuk kepentingan sunda tapi tanpa bayaran sama sekali, mendapat cemoohan dan penghinaan? kata kangjeng haji lagi. 
Kalawan teu mikir dua tilu kali, Tanujiwa némbalan: “Sanggup!” pokna tatag.
setelah berpikir dua tiga kali, Tanuwijaya akhirnya menjawab, "Sanggup." dengan mantap.
“Anjeun
 geus aya di jero kakuatan musuh, kudu bisa miteskeun éta kakuatan. 
Carana, anjeun kudu daék jadi juru telik, katut mantuan ngancurkeun 
kakuatan Kumpeni ti jero,” saur Kangjeng Haji. Ki Tanujiwa unggut deui 
baé.
"Kamu sudah berada didalam kekuatan musuh, harus bisa mengalahkan kekuatan itu. caranya, kamu harus mau jadi mata-mata, untuk membantu menghancurkan kekuatan kompeni dari dalam," kata kanjeng haji. ki tanuwijaya  mengangguk-angguk.
“Ieu téh ukur paguneman urang duaan. Montong deungeun, dalah indung suku gé montong dibéjaan.”
Ki Tanujiwa unggeuk.
"Ini hanya kita berdua yang tahu. Montong deungeun, dalah indung suku gé montong dibéjaan." (Ini sepertinya peribahasa tapi ga terlalu ngerti apa artinya) ki tanuwijaya mengangguk
“Beuki
 sia dijejeléh ku urang Sunda, beuki sia dipercaya ku Kumpeni. Wayahna, 
tepi ka sia kojor, boa tepika ahir jaman, ngaran sia tetep jadi geuleuh 
keumeuhna urang Sunda. Ieu keur kapentingan perjoangan. Sanggup?”
"Semakin kamu di cemooh orang sunda, semakin kamu dipercaya oleh kompeni. jadi maklumlah jika namamu kotor hingga akhir jaman, namamu tetep jelek dimata orang sunda. ini untunk kepentingan perjuangan, sanggup?" 
“Sanggup.”
"Sanggup." 
Geus
 kitu duaan badami néangan réka perdaya sangkan urang Sunda beuki 
geuleuheun jeung Kumpeni beuki percayaeun ka Ki Tanujiwa. Nya ti kamar 
ieu nu aya di Kampung Baru lahirna lalaguan “Ayang-ayang-gung” téh. Tata
 rumpakana lain anu kiwari dipiwanoh da nu ayeuna mah ladang nyieun deui
 dina abad 19 téa. Tapi sakumaha ceuk paguneman harita, hasilna jang Ki 
Tanujiwa mémang teu robah. Tug ka kiwari, Tanujiwa tetep dianggap jalma 
anu hianat ka bangsa. Nu nyusun sajarah Bogor luareun Kumpeni, tetep teu
 ngaku Tanujiwa salaku pendiri Bogor. Bupati munggaran Kabupatian Bogor,
 nu dicatetkeun, lain Tanujiwa."*****
Setelah itu keduanya mencari cara untuk  memperdaya orang sunda agar semakin benci dan kompeni semakin percaya pada ki tanuwijaya. dan di kamar itu lahirnya lagu "Ayang-ayang gung.". duh cape juga translate^^ ....intinya hingga akhir tanuwijaya tetap dianggap penghianat, orang kompeni tetap tidak mau mengaku bahwa pendiri bogor adalah tanuwijaya. yang dicatat namanya adalah bupati munggaran bukan tanuwijaya. pada akhirnya tanu wijaya dibuang  oleh kompeni ke tanjung harapan (Afrikaselatan)...Woow... jauh banget 
Credit : http://sahadatsunda.blogspot.com/
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
 

 
Tidak ada komentar:
Posting Komentar